הישגים ופסקי דין נבחרים

פסיקות והישגים על קצה המזלג

הישגים ופסקי דין נבחרים

נזיקין ותאונות דרכים

עא 9242/02 עזה אלאהלייה חב' לביטוח בע"מ נ. פלוני:

בפסק דין זה אישר בית המשפט העליון את קביעת בית המשפט המחוזי שהעריך את נזקי התובע, אותו ייצג משרדנו, ביותר מ4 מיליון ₪. הוא קבע את הפיצוי בגין הפסדי הכנסה לפי המקסימום המותר בחוק, דהיינו שילוש השכר הממוצע במשק בישראל. בית המשפט העליון דחה שם את הטענה ולפיה העובדה שהתאונה אירעה בשטחי הרשות הפלסטינית אזי הפיצוי נקבע לפי השכר בשטחי הרשות הפלסטינית.

רעא 8925/04 סולל בונה בניין ותשתיות בע"מ נ. עזבון המנוח אחמד עבד אלחמיד ז"ל:

בפסק דין זה קיבל בית המשפט העליון את טענתנו ולפיה התחולה של פסיקה חדשה של בית המשפט הינה רטרואקטיבית. בעניין זה דובר על החלה רטרואקטיבית של הלכת אטינגר המפורסמת בה נקבע כי הניזוק המת (למעשה עזבונו) זכאי לפיצוי ב"שנים האבודות".

עא 1534/12 מוחמד זידאן נ' הראל חברה לבטוח בע"מ:

בית המשפט העליון קבע את אופן חישוב הפיצויים של לקוח משרדנו שנפגע בתאונת דרכים קשה והפך ל"צמח" והמצוי באשפוז סיעודי.

תא (חי') 3411/05 עזבון המנוח פלוני ז"ל נ. פלוני:

בפסק דין זה בו ייצג משרדנו את עזבונו של ילד שנהרג בתאונת דרכים, נקבע לראשונה כי חישוב הפסדי ההכנסה עבור קטין מהמגזר הערבי (ומי שאינו משרת בצבא), נערך מגיל 18 ולא 21. יש כאן תוספת משמעותית לפיצוי במשך 3 שנים.

תא (חי') 18403/98 פלונית נ. פלונית :

נפסק, בפעם הראשונה בארץ, כי מחלת הפיברומיאלגיה יכולה להיגרם על ידי תאונה. התקבלה תביעת לקוחה של משרדנו שהתפתחה אצלה פיברומיאלגיה לאחר חבלה קלה במהלך תאונת דרכים ונקבעה לה בגינה נכות משמעותית.

הישגים ופסקי דין נבחרים

ביטוח לאומי

בל (י-ם) 20963-01-17 - אסמאעיל אבו עוואד נ. זוהר פלדות בע"מ:

פועל פלסטיני נפל מגג אתר בנייה ונפצע קשה. כל הגורמים באתר (מזמין עבודה, קבלן משנה, מפקח, מעסיק קודם) התחמקו מלקיחת אחריות ואף הכחישו כי הוא עבד באתר! לכן המוסד לביטוח לאומי סירב להכיר בו כנפגע עבודה. הגשנו בשם הפועל תביעה לבית הדין האזורי לעבודה אשר קיבל את התביעה ואילץ את המוסד לביטוח לאומי להכיר בתאונה כתאונת עבודה ולשלם לתובע את הקיצבאות המגיעים לו. הוא קבע כי כל אחד מהגורמים באתר הבנייה יכוללהיות המעסיק של התובע.

ברע 1537-10-16 פלוני (קטין) נגד המוסד לביטוח לאומי:

פסק דין תקדימי וחשוב של בית הדין הארצי שחייב את הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי לבחון, ביחס של ילד הסובל מאוטיזם, את עניין הרצייה בנוגע לפעולות השונות. פסק דין זה איפשר ללקוח משרדנו לקבל קיצבה מוגדלת בגין נכותו בשיעור של 188%.

הישגים ופסקי דין נבחרים

דיני קניין

עא 3166/05 האפוטרופוס לנכסי נפקדים נ. עז' המנוח ג'ורג' נעמה ז"ל:

בית המשפט העליון הכיר בבעלותו של המנוח ג'ורג' נעמה בבניין מגורים בחיפה והורה על רישום הבעלות בו על שם עזבונו, אשר יוצג על ידי משרדנו, זאת על אף שלא הוצג הסכם המקנה לו את הבעלות בבניין ועל אף שהאפוטרופוס לנכסי נפקדים הוציא תעודה ובה קבע שהבניין הינו נכס נפקד!

הפ (חי') 129-05 עיזבון המנוח נג'יב אבו סמרה ז"ל נ' א. דינא שפיק חסון:

בית המשפט המחוזי קיבל תביעה שהגשנו בשם משפחה משפרעם והכריז על בעלות התובעים בחלקה בשטח של כ8.5 דונם מאדמות שפרעם. המדובר ברכישה של המקרקעין שהתבצעה בשנות הארבעים, אשר לא נרשמה בלשכת רישום המקרקעין.

תא (חי') 10038-08-16 נג'מה הלון נ. שירין פוזי הלון:

לקוחה של משרדנו, אשה מבוגרת, נפלה קורבן למעשה מרמה מטעם עורך דין אשר "מכר" בשמה חלק מחלקה שבבעלותה לרוכשת שטענה שרכשה בתום לב. בית המשפט המחוזי קיבל את התביעה שהגשנו בשמה, ביטל את המכירה והחזיר את החלק בחלקה לידי הגברת המבוגרת שרומתה.

ת"א (חי') 54880-09-16 הלון נ. הלון ואח':

עוד פסק דין המבטל עסקת מרמה נוספת של לקוחת משרדנו המבוגרת, אשר נפלה קורבן למעשי מרמה מצד עורך דין, אשר "מכר" בשמה דונם קרקע נוסף לאחרים. גם כאן העסקה בוטלה והמקרקעין הושבו לידי לקוחת משרדנו המבוגרת.

הישגים ופסקי דין נבחרים

משפט מסחרי

תא (ת"א) 30459-12-13 שיכון ובינוי סולל בונה תשתיות בע"מ נ.סלים לחאם יזמות ובניה בע"מ:

מזמינת עבודות בניה בפרויקט גדול חילטה ערבויות של החברה הקבלנית שבנתה את הפרויקט בסך של 1.8 מיליון ש"ח בטענה שהיא איחרה בהשלמת פרויקט. היא לא הסתפקה בכך ותבעה את החברה הקבלנית בסכום של 8 מיליון ₪ נוספים בגין האיחור. משרדנו ייצג את החברה הקבלנית ובית המשפט המחוזי בת"א דחה את תביעת החברה היזמית בגין איחורים במלואה וחייב אותה להשיב לידי החברה הקבלנית את סכומי הערבויות שהיא חילטה במלואם, בצירוף הפרשי ריבית והצמדה וכן חייב אותה בתשלום סכומים נוספים והוצאות משפט.

תא (חי') 9598-06-09 י. לרר (הנדסה) בע"מ - נ' מועצה מקומית כאבול:

מועצה מקומית סירבה לשלם לחברה קבלנית את התמורה המגיעה לו בטענה שהחברה לא עמדה בתנאי ההסכם. משרדנו הגיש בשם החברה הקבלנית תביעה ובית המשפט קיבל את תביעתה וחייב את המועצה לשלם לה כ800,000 ₪ וכן הורה על השבת ערבות לידי החברה הקבלנית.

עא (חי') 50370-12-18 י. לרר (הנדסה) בע"מ נ' מועצה מקומית פרדס חנה כרכור:

מועצה מקומית התחמקה מתשלום מלא התמורה המגיעה לחברה קבלנית בטענה הפורמאלית כי ההתחייבות לתשלום לא נחתמה על ידי הגורמים המוסמכים. משרדנו הגיש תביעה בשם החברה הקבלנית ובית המשפט המחוזי דחה את עמדת המועצה וקבע כי חובת תום הלב מונעת ממנה מלהתחבא מאחורי דרישת חוק צורנית וחייב אותה לשלם את התמורה, משהעבודה בוצעה, אף אם הדרישות הפורמאליות לביצוע התשלום לא מתקיימות.

עא 254/87 ג'אלב אסעד סלפותי נ' פקיד השומה נצרת:

בית המשפט העליון קיבל ערעור שהגשנו בשם לקוח כנגד פקיד השומה וקבע כי תמיכת אב בבנו, שגם עובד אצלו, מעבר לשכר המשולם לו, אינה נחשבת כהכנסה החייבת במס.

תוכן עניינים